Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

Zakupy w sklepie internetowym muszą być intuicyjne

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 13 tysięcy sklepów internetowych. Specjaliści przewidują, że w 2015 roku wzrośnie liczba e-sklepów w takich kategoriach jak „motoryzacja", „dom i ogród", czy „produkty spożywcze".
Reklama
Najprostszym sposobem, żeby przyciągnąć odbiorców są niskie ceny, co jednak w efekcie prowadzi do ciągłego obniżania marż. Ceną nie da się konkurować bez końca. Warto więc zwrócić uwagę także na inne zalety doceniane przez klientów, takie jak krótki czas dostawy, czy też wygodny i szybki sposób składania zamówienia.

- Coraz większe znaczenie mają dziś technologie mobilne, a ich znaczenie z pewnością jeszcze wzrośnie - przewiduje Maciej Blajer z informatycznej firmy Enadis projektującej oprogramowanie dla firm. - Warto dać klientowi możliwość zakupu w dowolnym momencie, pod wpływem impulsu, nawet z telefonu podczas podróży, tym bardziej, że handel mobilny rozwija się w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce - podpowiada.

Chcąc stworzyć nowy sklep internetowy, jego twórcy chcą nieraz uczynić go zupełnie innym niż wszystkie, tak aby zrewolucjonizować sposób robienia zakupów. Z rewolucjami lepiej być jednak ostrożnym. Klienci mają swoje własne przyzwyczajenia i najważniejsze jest dla nich to, aby zakupy mogli wykonać szybko, intuicyjnie, bez przeszkód i bez zastanawiania się gdzie jest odpowiednia zakładka.
Funkcjonalności dotyczące przeglądania produktów, umieszczenia ich w koszyku, sprawdzania kosztów dostawy i wykonywania płatności muszą działać bez najmniejszych zgrzytów. Aby nie stracić niecierpliwego klienta, coraz więcej sklepów oferuje możliwość wykonania ekspresowych zakupów bez rejestrowania się i bez logowania.

To, co widzi potencjalny klient, to interfejs użytkownika - lista produktów, wygodny (lub nie) system dokonywania zakupów i realizowania płatności. Ale projektując sklep internetowy nie wystarczy skupić się wyłącznie na korzyściach kupującego. Jego nie musi interesować - ale przedsiębiorcę już tak - druga strona tego biznesu, a więc organizacja dostaw oraz obieg dokumentów: od wpłynięcia zamówienia, przez zaksięgowanie wpłaty, po wysyłkę towaru.
Z technicznego punktu widzenia nie ma przeszkód, aby jeden system obejmował księgowość, fakturowanie, dane magazynowe, zamówienia spływające z e-sklepu czy nawet z aukcji internetowych. Można go nawet zautomatyzować w taki sposób, aby np. faktura lub paragon wystawiane były automatycznie po wpłynięciu zamówienia z aukcji lub sklepu. Integracja może iść dalej i obejmować na przykład powiadamianie klientów przez sms o kolejnym etapie realizacji zamówienia.

Uruchamiając nowy lub modernizując już istniejący sklep internetowy warto spojrzeć na jego obsługę z dwóch stron. Podstawa to oczywiście punkt widzenia klienta, tak aby mógł dokonać zakupów szybko i wygodnie. Nie zapominajmy jednak także o tzw. „zapleczu", bo to od jego jakości zależy, jak wiele zamówień, w jakim czasie i na ile profesjonalnie sklep będzie w stanie obsłużyć.
Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca