GfK: W 2017 roku Polacy wydali na żywność ponad 171,2 mld zł
Wydatki łączne na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą objęły 2/3 tej kwoty. Jednak potencjał nabywczy na wybrane kategorie produktowe jest zróżnicowany regionalnie.
Według danych pochodzących z nowej edycji raportu o sile nabywczej na kategorie zakupowe, polscy konsumenci dysponują przeciętnie kwotą 10,4 tys. zł na zakupy w handlu detalicznym.
Procentowy udział poszczególnych grup produktów przedstawia się następująco:
Produkty żywnościowe - 43,1 proc.
Odzież - 11,2 proc.
Zdrowie i higiena - 9 ,7 proc.
Produkty DIY - 9,5 proc.
Meble i wyposażenie wnętrz - 6,2 proc.
Sprzęt RTV, IT, foto - 5,1 proc.
Elektryczne AGD - 4,5 proc.
Produkty sportowe, hobbystyczne i rekreacyjne - 2,6 proc.
Buty i wyroby ze skóry - 2,6 proc.
Książki, materiały biurowe - 2,2 proc.
Produkty AGD - 1,8 proc.
Zegarki i biżuteria - 1,5 proc.