Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

GfK: W 2017 roku Polacy wydali na żywność ponad 171,2 mld zł

W 2017 roku siła nabywcza mieszkańców Polski dla handlu detalicznego wyniosła 397,4 mld zł. Ponad 43 proc. (171,28 mld zł) z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze - wynika z badania GfK.
Reklama

Wydatki łączne na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą objęły 2/3 tej kwoty. Jednak potencjał nabywczy na wybrane kategorie produktowe jest zróżnicowany regionalnie.

Według danych pochodzących z nowej edycji raportu o sile nabywczej na kategorie zakupowe, polscy konsumenci dysponują przeciętnie kwotą 10,4 tys. zł na zakupy w handlu detalicznym.

Procentowy udział poszczególnych grup produktów przedstawia się następująco:

Produkty żywnościowe - 43,1 proc.

Odzież - 11,2 proc.

Zdrowie i higiena - 9 ,7 proc.

Produkty DIY - 9,5 proc.

Meble i wyposażenie wnętrz - 6,2 proc.

Sprzęt RTV, IT, foto - 5,1 proc.

Elektryczne AGD - 4,5 proc.

Produkty sportowe, hobbystyczne i rekreacyjne - 2,6 proc.

Buty i wyroby ze skóry - 2,6 proc.

Książki, materiały biurowe - 2,2 proc.

Produkty AGD - 1,8 proc.

Zegarki i biżuteria - 1,5 proc.

 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca