Urządzenia mobilne wzmacniają konkurencję pomiędzy sklepami tradycyjnymi a internetowymi
- Autor: portalspozywczy.pl
- Data: 25-02-2015, 23:01
- Aktualizacja: 25-02-2015, 23:10
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Instytut GfK zapytał użytkowników telefonów komórkowych w 23 krajach, w jaki sposób, zazwyczaj, korzystają ze swoich telefonów komórkowych w tradycyjnym sklepie. Najczęściej wymienianymi czynnościami były porównywanie cen i kontaktowanie się ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady (odpowiednio po 40 proc. wskazań) oraz robienie zdjęć produktom, których kupno rozważają (36 proc.).
Na świecie połowa konsumentów w wieku 20-29 lat robiąc zakupy w sklepie tradycyjnym, porównuje oferowane w nim ceny z cenami w sklepach internetowych. Wyniki badania wskazują, iż mężczyźni przebywający w sklepie tradycyjnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu porównania cen niż kobiety (odpowiednio 42 i 37 proc.). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich klientów są osoby między 20. a 29. rokiem życia. Niemal połowa z nich (49 proc.) deklaruje regularne używanie telefonu komórkowego w celu porównywania cen. Kolejne aktywne w tym zakresie grupy wiekowe to 15-19 lat oraz 30-39 lat (odsetki deklaracji po 45 proc.).
komentarze (1)
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku zakupów spożywczych. Coraz więcej osób będąc w sklepach stacjonarnych, jednocześnie porównuje ceny bezpośrednio w sklepach online bądź pośrednio w internetowych porównywarkach tj. Kwit.pl. Obserwujemy ten trend od dawna.
Odpowiedz