W pytaniu o najniższą jakość usług prawie jedna czwarta respondentów (24 proc.) nie potrafiła wskazać żadnego detalisty, niemniej Amazon zebrał 16 proc. głosów. Ponad połowa (57 proc.) przepytanych osób używa click&collect, bo jest tańszy od innych form dostawy, a 72 proc. twierdzi, że pozwala zaoszczędzić czas. Ponadto 42 proc. ankietowanych jest skłonnych zapłacić nawet 5 funtów za usługę, a tylko jedna trzecia (30 proc.) jest zdania, że ta forma dostawy akurat powinna być darmowa. Z analizy wynika, że click&collect ma największy potencjał w sektorze odzieżowym - ponad połowa (56 proc.) konsumentów wybiera tą formę dostawy dla zakupów odzieżowych robionych online.

- Wysokie oceny konsumenckie pokazują, że Tesco podchodzi bardzo skrupulatnie do realizacji strategii rozwoju wielokanałowej sprzedaży, jak i dostawy. Tesco doskonale rozumie potrzeby oraz oczekiwania klientów, co potwierdza między innymi współpraca tego detalisty z Paczkomatami InPost w Polsce - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

- Wprowadzenie zautomatyzowanych punktów click&collect w pobliżu dużych placówek handlowych jest odpowiedzią na potrzebę nieograniczonej dostępności 24/7 w dogodnej lokalizacji. Taka współpraca rynkowych graczy sprawdza się idealnie w każdym kraju, gdzie rozbudowujemy sieć Paczkomatów InPost - dodaje.