Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Raport Deloitte: Liczba lokalizacji click and collect wzrośnie w tym roku o 20 proc.

Polska wkracza w trzecią falę transformacji technologicznej - wynika z raportu przygotowanego przez Deloitte. Obserwowane zmiany mają wpływ na handel, co potwierdza rosnąca liczba lokalizacji typu click and collect. W obecnym roku w całej Europie ma ich być o 20 proc. więcej niż w ubiegłym roku, czyli pół miliona.
Reklama
System click and collect umożliwia konsumentom odbiór towarów zakupionych przez internet w określonych miejscach, takich jak wydzielona przestrzeń sklepu, centra handlowe, czy paczkomaty. Ta forma handlu bardzo dynamicznie rozwija się również w Polsce. Korzystają z niej takie firmy jak Tesco, Empik oraz Zara.

W przypadku sklepów Tesco usługa dostępna jest w około 30 lokalizacjach, jednak zgodnie z zapowiedziami w perspektywie kilku najbliższych lat ma objąć wszystkie punkty w kraju.

Empik oferuje możliwość odbioru zamówienia online w swoich salonach, w ponad 100 miastach w całej Polsce.

Ciekawe rozwiązania wprowadził Supersam.pl. Platforma umożliwia zamówienie online oraz osobisty odbiór artykułów z różnych punktów detalicznych. Jednocześnie dzięki wprowadzonym udogodnieniom, klient może wyszukać punktu odbioru na podstawie podanego kodu pocztowego.

Kilka sposobów odbioru zamówień online przewiduje Merlin.pl. Klienci mogą wybrać dogodną lokalizację, wśród których znajdują się firmowe punkty Merlin, sklepy Małpka Express oraz Kolporter. Dodatkowo możliwy jest odbiór w wybranych kioskach Ruchy w ramach usługi Paczka w Ruchu oraz w Paczkomatach InPost.

W przypadków sklepów odzieżowych Zara, klienci mogą odebrać zamówiony towar w wybranych sklepach na terenie kraju.

Z badania Deloitte dotyczącego świątecznych zakupów wynika, że 41 proc. polskich konsumentów przy wyszukiwaniu produktów korzysta ze sklepów internetowych. 32 proc. respondentów łączy wyszukiwanie produktów w sklepach internetowych oraz tradycyjnych placówkach handlowych.

W porównaniu do roku 2012 liczba konsumentów korzystających przy zakupach głównie z internetu wzrosła w 2014 roku aż o 12 proc. Jednocześnie ciągle 60 proc. badanych Polaków deklaruje, że wybiera sklepy tradycyjne, aby móc dokonać końcowego zakupu wybranego produktu.

Konsumenci, którzy wybierają usługi typu Click and Collect wskazują szereg zalet tego typu zakupów. Istotna przede wszystkim oszczędność czasu, możliwość odbioru towaru bez oczekiwania w kolejce, ograniczenie kosztów dostawy oraz możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze (w przypadku punktów zlokalizowanych poza sklepami, np. paczkomaty).

Czternasta edycja corocznego raportu TMT Predictions prezentuję prognozy na najbliższe 12 - 18 miesięcy w obszare sektora Technologii, Mediów oraz Telekomunikacji na świecie. Prognozy oparte są na infomracjach pochodzących od klientów firm członkowskich w ramach sieci Deloitte z całego świata, a także informacjach wewnętrzych oraz pogłębionych wywiadach z analitkami branżowymi i rozmowach przeprowadzonych z organizacjami handlowymi.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca