Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

PKN Orlen daje głos pracownikom. Rusza platforma Stacja Innowacja

W ramach realizacji strategii rozwoju PKN Orlen uruchomił platformę Stacja Innowacja, gdzie pracownicy stacji paliw z całej Polski mogą zgłaszać swoje pomysły na innowacje. Przygotowana aplikacja pozwala przełożyć ich doświadczenie i kreatywność na konkretne działania, dotyczące zarówno dostosowania oferty do potrzeb klientów, jak i usprawniania procesów wewnętrznych.
Reklama

Sieć detaliczna ORLEN w Polsce liczy ponad 1700 obiektów, obsługiwanych przez około 20 tysięcy osób zatrudnianych przez prowadzących stacje. Ich bieżący kontakt z klientami i praktyczna znajomość procesów operacyjnych stanowią istotny kapitał, który spółka chce wykorzystywać.

Narzędzie Stacja Innowacja dając możliwość zgłaszania pomysłów wszystkim pracownikom stacji, jest największą tego typu platformą wdrożoną komercyjnie w Polsce. Aplikacja została zaprojektowana w taki sposób, żeby umożliwiać także kompleksową ocenę pomysłów oraz monitorowanie procesu ich wdrożenia. Przy jej tworzeniu koncern korzystał z doświadczeń zdobytych podczas prowadzenia, zakończonego sukcesem, globalnego konkursu crowdsourcingowego na usprawnienie procesów technologicznych produkcji.

– Zarówno w naszych wartościach korporacyjnych, jak i filarach strategii niezwykle istotną rolę odgrywają ludzie. To właśnie oni, ich wiedza i doświadczenie, stanowią ważne źródło naszej przewagi konkurencyjnej. Jednak pełne wykorzystanie tego potencjału w organizacji o takiej skali działania jak PKN Orlen, wymaga specjalistycznych narzędzi. Jesteśmy przekonani, że nowoczesna, zbudowana w oparciu o szerokie konsultacje platforma wdrażania innowacyjnych rozwiązań, pozwoli nam trwale umacniać pozycję rynkową w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu – powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Pracownicy stacji mają możliwość zgłaszania swoich pomysłów w ramach cyklicznie trwających konkursów. Każdy z nich dotyczy innego tematu, jak np. budowa nowoczesnej sieci sprzedaży paliw, unikalne doświadczenia zakupowe czy doskonałość operacyjna, wpisującego się w cele strategiczne segmentu detalicznego. Zgłoszenia konkursowe przechodzić będą wieloetapową selekcję, dokonywaną przez multidyscyplinarne zespoły. Najbardziej innowacyjne pomysły, o dużym potencjale usprawnienia funkcjonowania stacji, zmiany modelu biznesowego, poprawy satysfakcji klientów i pracowników, zostaną wdrożone w całej sieci, a ich autorzy będą nagradzani przez koncern. Tylko w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania aplikacji pracownicy stacji zgłosili już ponad 300 innowacyjnych propozycji rozwoju sieci detalicznej, które w kolejnym etapie zostaną poddane szczegółowej analizie. Koncern planuje również kolejne działania mające na celu wykorzystywanie wewnętrznych i zewnętrznych źródeł innowacyjności.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca