Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Maspex walczy o naprawę wizerunku. Współpracuje z Muzeum Powstania Warszawskiego

Parasol Historii. Wspomnienie’44 – pod tym hasłem firma Maspex we współpracy
z Muzeum Powstania Warszawskiego będzie prowadzić w tym roku projekt edukacyjny. Umowa między stronami została podpisana w lutym b.r.
Reklama

Maspex będzie kontynuować także dodatkowe działania na rzecz Powstańców Warszawskich, takich jak dalsza pomoc finansowa w ramach akcji „Pomoc dla Powstańców”, wsparcie działalności  specjalistycznej Przychodni Fundacji na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek” oraz projektu Tablice Pamięci, jak również udział w akcji pod hasłem „Paczka dla Bohatera”.

Przypomnijmy, że w 2017 r. należąca do Maspeksu marka napojów energetycznych Tiger  w rocznicę wybuchu powstania warszawskiego zamieściła na Instagramie grafikę z obraźliwym gestem i napisem "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie". Obsługująca markę Tiger agencja J. Walter Thomson zwolniła dwie osoby, a Maspex przeznaczył dla żyjących powstańców pół mln zł. Post wywołał oburzenie w mediach społecznościowych. Pojawiły się wezwania do bojkotu firmy i producenta. 9 sierpnia br. Tiger usunął grafikę i przeprosił za nią. 

Na tym jednak się nie skończyło, wkrótce potem Grupa Lotos podała, że podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży napojów Tiger Energy Drink, a Polskie Radio zadeklarowało, że nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice. W sondażu przeprowadzonym w sierpniu prawie jedna czwarta respondentów planowała bojkotować wszystkie produkty firmy, natomiast prawie połowa nie zamierzała tego robić.

W październiku Komisja Etyki Reklamy podzieliła stanowiska skarżących uznając, że reklama Tigera w social mediach naruszyła normy Kodeksu Etyki Reklamy. Wskazała, że użyta w reklamie obraźliwa grafika, wyśmiewająca Powstańców i 73. rocznicę Powstania Warszawskiego jest przekroczeniem granicy dobrych obyczajów i naruszeniem wartości historycznych, jakim było Powstanie Warszawskie.

Program Parasol Historii, który powstał z inicjatywy firmy Maspex z myślą o wsparciu społecznej świadomości historycznej oraz współpracy z organizacjami działającymi na rzecz upamiętnienia polskich Bohaterów, wpisuje się w działania mające na celu odzyskanie dobrego wizerunku firmy. Pierwsza edycja projektu funkcjonuje w ramach idei Wspomnienie’44 – jako wyraz pamięci o Powstaniu Warszawskim. Zaplanowane działania będą kontynuowane także w 2019 roku, kiedy będziemy obchodzić 75. rocznicę wybuchu Powstania.

W ramach programu Maspex przeprowadzi w tym roku działania edukacyjne, które będą realizowane we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego – partnerem merytorycznym projektu. W pierwszych dniach sierpnia firma zorganizuje program edukacyjny, który zakłada opublikowanie w najważniejszych polskich mediach reportaży dotyczących Powstania. Najlepsi polscy dziennikarze przygotują serię tekstów, które w emocjonalny sposób będą przypominać bohaterstwo i dramat Powstańców. Dodatkowo wadowicka firma wesprze finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego Muzeum Powstania Warszawskiego jest inicjatorem i pomysłodawcą. 

W ubiegłym roku w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej, Maspex przeznaczył pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom. W kolejnych dwóch latach firma planuje ponownie włączyć się w tę akcję.

Maspex postanowił także wesprzeć tworzenie kolejnych Tablic Pamięci upamiętniających ofiary Powstania Warszawskiego i miejsca związane z tym wydarzeniem, znajdujące się w różnych dzielnicach stolicy. W ramach działań wspierających Powstańców, Maspex angażuje się również w akcję pod hasłem „Paczka dla Bohatera”. Przed ostatnimi Świętami Bożego Narodzenia firma przekazała prawie 7 ton produktów spożywczych ze swojej oferty dla 930 Kombatantów.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (6)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca