Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

KPMG: Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych będą coraz częściej korzystać z internetu oraz urządzeń mobilnych w celach sprzedażowych i marketingowych - dla 54% przedsiębiorstw rozwój strategii w tym obszarze stanowi priorytet. Większe znaczenie zyskuje też analityka danych dostarczająca informacji o rynku i konsumentach. Firmy chcą wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii, ale jednocześnie znaczna ich część nie ma wystarczającej wiedzy w tym zakresie - takie wnioski płyną z globalnego raportu KPMG i The Consumer Goods Forum nt. planów branży dóbr konsumpcyjnych na najbliższy rok.
Reklama
W ramach globalnego raportu, przygotowanego przez firmę KPMG we współpracy z organizacją The Consumer Goods Forum, przebadano blisko 500 firm w 32 krajach zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych oraz innych dóbr konsumpcyjnych. Jak pokazują wyniki raportu, nowoczesne technologie informacyjne będą miały ogromny wpływ na perspektywy rozwoju firm i zmienią niemal każdy obszar ich działalności - od zarządzania łańcuchem dostaw poprzez bezpieczeństwo i higienę żywności, aż do kwestii związanych z bezpieczeństwem danych i prywatności.

Również w Polsce coraz więcej firm z sektora dóbr konsumpcyjnych zaczyna dostrzegać korzyści związane ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Mogą one usprawnić niemal każdy aspekt działalności firm, pozwalają szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, a także wykorzystać nowe kanały dystrybucji i marketingu, przede wszystkim internetu i urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że branża dóbr konsumpcyjnych jest największą częścią przemysłu przetwórczego w Polsce, zarówno pod względem liczby podmiotów, jak i produkcji oraz wielkości zatrudnienia. Wzrost produktywności i efektywności w tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki - mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.

Jak pokazuje raport KPMG, zarządzający firmami z branży dóbr konsumpcyjnych przywiązują coraz większą wagę do takich zagadnień jak analityka danych i technologie informacyjne. Firmy starają się sprostać oczekiwaniom rosnącej liczby "e-konsumentów", dla których internet i urządzenia mobilne są kluczowym kanałem zdobywania wiedzy i nabywania produktów. Dla wielu firm nowoczesne technologie są zarówno szansą, jak i wyzwaniem:

- ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że priorytetem ich firm na najbliższe 12 miesięcy będzie opracowanie strategii w zakresie internetowych/mobilnych narzędzi sprzedaży i marketingu. Jednocześnie 32% badanych przyznało, że ich firmy nie posiadają w tym zakresie wystarczającej wiedzy lub nie posiadają jej wcale,

- 56% badanych zadeklarowało, że ważnym elementem strategii ich firm jest analityka "Big Data", pozwalająca uzyskać informacje o rynku, konsumentach i sprzedaży poprzez analizę dużych zbiorów danych. Żaden inny obszar nie został tak często wskazany przez respondentów,

-  47% respondentów uważa, że bezpieczeństwo danych jest ważne lub bardzo ważne dla ich biznesu. Blisko jedna trzecia (29%) uznała, że zagadnienie to będzie jednym z największych wyzwań dla ich firm w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Wśród największych wyzwań została również wymieniona analityka danych (21%).

Na pierwszym miejscu największych wyzwań dla firm z branży dóbr konsumpcyjnych znalazło się zarządzanie łańcuchem dostaw. Z odpowiedzi respondentów wynika również, że właśnie w tym obszarze ich firmy planują w przyszłości największe inwestycje:

- zdaniem 38% respondentów zarządzanie łańcuchem dostaw jest głównym wyzwaniem dla ich firm,
-  42% badanych podało, że w perspektywie najbliższych 12 miesięcy zarządzanie łańcuchem dostaw będzie najważniejszym obszarem inwestycyjnym w ich firmie. Na kolejnych miejscach uplasowały się ekspansja międzynarodowa (28%) oraz strategia cyfrowa (28%),
-  dla 45% badanych priorytetem będzie zwiększenie szybkości i sprawności działania łańcucha dostaw.

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca