Internetowy sklep z art. dla zwierząt wchodzi do kolejnych państw
- W ciągu 8 lat istnienia firmy KrakVet wartość rocznej sprzedaży wzrosła blisko 50-krotnie i w 2014 wyniesie ok 140 mln pln, z czego blisko 50 proc. generowane jest przez sprzedaż za granicą pod marką Zoofast. Uruchomiliśmy działalność w Hiszpanii oraz we Włoszech, a w najbliższym roku chcemy także rozpocząć działalność w Danii, Szwecji i Grecji - komentuje Marek Batko, Prezes KrakVet.
KrakVet zainwestował w rozwiązania i infrastrukturę, które pozwoliły na rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży. - Internet nie ma granic, tak jak i e-commerce, dlatego stopniowo angażowaliśmy się w handel zagraniczny. W 2010 roku postawiliśmy pierwsze kroki u naszych południowych sąsiadów - w Czechach i na Słowacji powstały wtedy pierwsze sklepy Zoofast. Dzięki temu 2010 rok zamknęliśmy z blisko dwukrotnie większym przychodem ze sprzedaży (25 mln w 2009 i 45 mln w 2010). Poszliśmy więc za ciosem i tę strategię realizujemy do dzisiaj, stopniowo otwierając się na kolejnych europejskich klientów. Z krakowskiego centrum logistycznego realizujemy obecnie średnio 50 tys. zamówień miesięcznie dla ponad 350 tys. klientów w całej Europie. Oprócz ekspansji na inne rynki, rozwijamy się także pod kątem produktowym, nie skupiamy się tylko i wyłącznie na dystrybucji. Stworzyliśmy własną markę produktów zoologicznych i sprzedajemy je za pośrednictwem wszystkich naszych sklepów w Europie. Największą popularnością cieszą się produkowane przez nas silikonowe i bentonitowe żwirki dla zwierząt, a także legowiska i przysmaki dla psów - tłumaczy Marek Batko.