Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • -- dni
  • -- godz
  • -- min
  • -- sek

Grupa Alibaba niemal podwoiła przychody dzięki rozwojowi sieci e-handlu

Grupa Alibaba odnotowała 132-proc. wzrost przychodów netto od ubiegłego roku dzięki przetwarzaniu i analizie danych klientów sklepów internetowych należących do niej. Stanowią one aż 63 proc. przychodów firmy - poinformował "WSJ".
Reklama

Przychody Grupy Alibaba niemal podwoiły się w drugim kwartale bieżącego roku dzięki rozwojowi sieci e-handlu należącej do holdingu. Według analityków, do wzrostu przychodów znacznie przyczynia się przetwarzanie danych klientów, które umożliwia lepsze dopasowanie reklam i analizę wydatków związanych z marketingiem.

Taobao i Tmall, dwie najpopularniejsze strony e-commerce w Chinach należące do Grupy Alibaba, poinformowały, że ich przychody wzrosły o 61 proc. w stosunku do ubiegłego roku i obecnie wynoszą około 8,3 mln dolarów.

Wyższe wydatki na reklamę w internecie znacznie przyczyniły się do wzrostu przychodów - oświadczyła Grupa Alibaba, wskazując przede wszystkim na możliwości personalizacji usług i bardziej dzięki temu skuteczne zachęcanie do dokonywania transakcji.

Grupa Alibaba rozpoczęła działalność 18 lat temu jako pierwszy chiński serwis internetowy mający łączyć sprzedawców i kupujących. Przez lata działalności firma rozwinęła się również w obszarach sprzedaży dóbr cyfrowych, usług chmury obliczeniowej, a także logistyki. Według "WSJ", ekspansja Alibaby ma również związek z rosnącymi stale przychodami Chińczyków.

Firma niedawno poinformowała również, że planuje przeznaczyć sumę większą niż 15 mln dolarów na badania naukowe i rozwój w dziedzinach analizy danych, obliczeń kwantowych oraz uczenia maszynowego.

W czwartek Grupa Alibaba podniosła swoje prognozy wzrostu za okres bieżącego roku podatkowego do poziomu pomiędzy 49 a 53 proc. Zwiększenie to ujmuje potencjalny wpływ sprzedaży poprzednio afiliowanej do grupy firmy Cainiao Smart Logistics Network. 

Nie przegap najważniejszych wiadomościObserwuj nas w Google NewsObserwuj nas w Google News
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca