Eksperci: Giganci handlu inwestują w kanały cyfrowe, FMCG na ścieżce wzrostu
Z perspektywy konkretnych kategorii dość zauważalny jest dynamiczny rozwój mody. Jeszcze kilka lat temu trudno było znaleźć tych, którzy zakładali tak dynamiczny rozwój tej kategorii. Dzisiaj dynamika tej branży jest naprawdę imponująca.
Bardzo liczymy też na pozytywny wpływ Amazona na rozwój całego rynku. Niewątpliwie Amazon oznacza nowe wyzwania dla Allegro ale też znacząco przyczyni się do wzrostu e-commerce w Polsce.
- Rok 2015 będzie w Polsce rokiem branży FMCG. Zachodnie trendy z dwucyfrowymi udziałami w tej branży w zakupach online przenoszą się na polski rynek. Optymalizacja ścieżki logistycznej oraz obniżenie kosztu dostawy przyczynią się do silnego wzrostu w branżach, w których cena jednostkowa produktów nie jest wysoka. Już w 2014 roku nastąpiło duże przyspieszenie branży FMCG, czego przykładem jest Frisco z nowym inwestorem Eurocash - mówi Ewelina Siedlecka, dyrektor handlowy Arena.pl
Zgodnie z prognozami w 2015 roku wartość polskiego e-handlu wyniesie ok. 4,3 proc. PKB, przekraczając wartość 38 mld zł, z dynamiką wzrostu ok. 30 proc.