Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 21 godz
  • 12 min
  • 31 sek
Handel

Do 2020 r. e-commerce przejmie niemal 10 proc. udziałów w polskim handlu detalicznym

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2015, 17:33
Handel detaliczny w internecie jest bardzo stabilnie rozwijającym się kanałem sprzedaży rynku detalicznego w Polsce. Jak pokazują nasze prognozy, w tym roku jego wartość przekroczy 30 mld zł, a do końca dekady jeszcze się podwoi. Wartość rynku e-commerce to już ponad 5 proc. wartości handlu detalicznego w Polsce pokazuje analiza PMR zaprezentowana w najnowszym raporcie „Handel internetowy w Polsce 2015. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2015-2020”.
Do 2020 r. e-commerce przejmie niemal 10 proc. udziałów w polskim handlu detalicznym
Aplikacja Tesco na urządzenia mobilne pozwala zrobić zakupy w serwisie ezakupy.tesco.pl, fot. Tesco

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Cały rynek detaliczny jest podzielony na wiele kanałów sprzedaży. Od sklepów wielkopowierzchniowych, po mniejsze sklepy (jak sklepy ogólnospożywcze czy specjalistyczne) po handel w kioskach czy na bazarach. W zasadzie wszystkie kanały przeżywają większe lub mniejsze problemy, a niektóre kanały w ostatnich latach całkowicie się zmieniły np. dyskonty. E-handel jest tym kanałem na rynku detalicznym, który notuje stabilną dynamikę wzrostu, niezależnie od sytuacji na całym rynku. Choć ostatnie lata przyniosły deflację, czy inne turbulencje, to kanał internetowy cały czas wzrastał w tempie dwucyfrowym.

Co więcej, Polski e-rynek jest wciąż we wstępnej fazie wzrostu. Choć z roku na rok staje się także rynkiem bardziej dojrzałym, co już widać w wysokim nasyceniu tego kanału w niektórych sektorach handlu detalicznego – np. w segmencie RTV, AGD i elektroniki użytkowej. Z drugiej strony są segmenty, jak handel spożywczy, handel produktami dla dzieci, czy DIY, które wciąż cechują się bardzo wczesną fazą rozwoju (pierwszy wspomniany), czy wysokim rozdrobnieniem (pozostałe dwa).

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!