Carrefour wprowadza technologię blockchain, do śledzenia drogi produktu
Technologia jest wykorzystywana obecnie dla linii kurczaków Carrefour Quality Line Auvergne. Wkrótce ma zostać wprowadzona dla kolejnych ośmiu produktów zwierzęcych i roślinnych, takich jak: jajka, ser, mleko, pomarańcze, pomidory, łosoś i mielona wołowina.
Jak ocenia Carrefour, technologia blockchain spełni rosnącą potrzebę konsumentów w zakresie przejrzystości produktów, natomiast dla hodowców jest to sposób na pokazanie, co produkują.
Etykieta każdego produktu będzie zawierała kod QR, który konsumenci będą mogli skanować za pomocą smartfonów. Otrzymają w ten sposób informację o produkcie i drodze, którą przeszedł - od miejsca, w którym był hodowany aż do momentu umieszczenia go na półce. Na przykład dla kurczaka Auvergne z linii Carrefour Quality Line, konsumenci będą mogli dowiedzieć się, gdzie i jak każde zwierzę było hodowane, poznać nazwisko rolnika, jakie pasze były używane (bez względu na to, czy były one karmione zbożami francuskimi i soją, czy produktami wolnymi od GMO itp.), jakie terapie zastosowano, a także wszelkie oznaczenia dotyczące jakości, miejsca uboju itp.
- Jest to pierwsza taka technologia w Europie, która zapewni konsumentom gwarancję całkowitej przejrzystości w zakresie możliwości śledzenia naszych produktów - wyjaśnia Laurent Vallée, sekretarz generalny Carrefour i szef ds. jakości i bezpieczeństwa żywności.