Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Carrefour zapowiada rewolucję technologiczną. Wyda 275 mln zł na inwestycje

Sieć Carrefour zainwestuje w tym roku w naszym kraju 275 mln zł. Detalista zamierza otworzyć w 2017 roku 2 hipermarkety (w Galerii Północnej w Warszawie oraz w Piotrkowie Trybunalskim), 10 supermarketów oraz ok. 100 sklepów convenience, oraz rozwijać nowe technologie, które uczynią z detalisty sprzedawcę omnichannel.
Reklama

Inwestycje obejmą również remodeling wybranych placówek i centrów handlowych m.in. Metropolita Outlet Bydgoszcz, galerii Zielone Wzgórze w Białymstoku oraz galerii Gryf w Szczecinie. W portfolio Carrefoura 70 proc. sklepów przeszło już proces modernizacji, a każda taka inwestycja zwiększa ilość klientów o kilkadziesiąt proc.

Ponadto, sieć szykuje rewolucję w zakresie digitalizacji. Jeden z projektów w tym zakresie zakłada uruchomienie w naszym kraju usługi Marketplace, która jest internetowym "targiem" pozwalającym producentom sprzedawać produkty za pośrednictwem strony internetowej sieci eCarrefour.pl. Jak wyjaśnia detalista, nowa platforma będzie działała na podobnych zasadach co Allegro - będą na niej obecni zarówno Carrefour, jak i inni sprzedawcy (partnerzy Carrefoura,) od których będzie pobierana prowizja. Oferta będzie obejmowała elektronikę, dom i ogród, modę, urodę i zdrowie oraz produkty spożywcze. W tym modelu biznesowym Carrefour będzie występował w dwóch rolach. Pierwszą jest rola sprzedawcy, a drugą – pośrednika pomiędzy klientami a innymi podmiotami, które poprzez platformę internetową sieci będą oferować swoje usługi i produkty. Rolą sieci będzie nadzór i zapewnienie wsparcia obu stronom transakcji zawieranych za jej pośrednictwem. – Ten projekt powstaje po to, żeby zapewnić im w ramach naszej platformy jak najszerszą ofertę produktową. Dlatego zamierzamy pracować ze sprawdzonymi partnerami, również zagranicznymi – zapowiada Bożena Nawara-Borek. Zakupy zrobione poprzez Marketplace będzie można odebrać w ramach click&collect w 86 hipermarketach sieci w 26 miastach w Polsce. W bliskiej przyszłości oferta sklepu eCarrfeour, która obejmuje 12 tys. produktów zostanie poszerzona o świeże produkty spożywcze. Obecnie platforma obsługuje Warszawę, jednak docelowo ma objąć wszystkie największe miasta w Polsce.

Nowa wersja aplikacji jest rozbudowana o mobilny program lojalnościowy. Użytkownicy mogą przenieść do niej dotychczasową plastikową kartę lojalnościową i korzystać z kuponów zniżkowych na zakupy w sklepach stacjonarnych. W kolejnym kroku aplikacja mobilna ma zostać zintegrowana z kanałem e-commerce w obszarze sharing economy. Sieć udostępni w ramach aplikacji mobilnej Mój Carrefour opcję, dzięki której klienci Carrefoura będą mogli zrobić zakupy osobom trzecim np. sąsiadowi i dostarczyć je do ich domu. Aby zachęcić klientów do robienia zakupów dla innych osób Carrefour zamierza przyznawać im bony i zniżki na kolejne zakupy w sieci. W ten sposób detalista chce zaktywizować klientów, którzy z różnych względów nie robili zakupów w tej sieci, bo np. tak dużo pracują, że nie mają czasu lub są starsi i nie mają możliwości samodzielnego poruszania się. Aplikacja ma zostać uruchomiona w drugim kwartale tego roku. 

Ponadto, już w kwietniu, wystartuje kolejna funkcjonalność aplikacji mobilnej "Skanuj i płać", pozwalająca na skanowanie wszystkich produktów telefonem i płatność mobilną za pomocą portfela elektronicznego Masterpass podczas zakupów w sklepach z szyldem Carrefour.

Obecnie sieć Carrefour prowadzi w naszym kraju 886 sklepów, w tym 86 hipermarketów, 121 market classic, 19 market urba, 6 market premium, 163 express convenience, 224 express minimarket, 56 Galerii Alkoholi oraz 198 sklepów Globi. W zeszłym roku sieć uruchomiła 8 nowych punktów gastronomicznych "Smacznie" zlokalizowanych prze wejściach do sklepów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (6)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Gazetki promocyjne - Carrefour